• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Efter jag läst flera inlägg här så får jag nog ställa mig in på att jag kommer att få avslag på min ansökan, eftersom det tar lång tid och det verkar tyda på avslag......
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Loppo89

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
5 Oktober 2021
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Efter jag läst flera inlägg här så får jag nog ställa mig in på att jag kommer att få avslag på min ansökan, eftersom det tar lång tid och det verkar tyda på avslag......
Inte säkert. Hoppet är det sista som överger! Kämpa
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Efter jag läst flera inlägg här så får jag nog ställa mig in på att jag kommer att få avslag på min ansökan, eftersom det tar lång tid och det verkar tyda på avslag......
Tro inte det värsta, håll hoppet uppe. Min handledare tar god tid på sig med varje moment, jag fick inledande efter kanske två/tre veckor av mailande med kompletteringar.
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Jag har återkallat min ansökan och skickat in en ny (efter råd av handläggaren på KF efter ca 1 års handläggningstid)
Så sedan ett par månader väntar jag nu på att ansökan nr två ska inledas.
Hos UC och andra står det bara att skuldsanering inte är aktuell, det står inte ifall det är jag eller KF som avbrutit den.

Väldigt intressant att det nu börjar droppa in määäängder med erbjudanden om lån och krediter på sms, mail och brev, trots mängder av betalningsanmärkningar och stora skulder hos både KF och inkassobolag.
Jag får även erbjudanden om att höja lån hos företag som har tagit kreditupplysningar efter skuldsaneringen avbröts och som jag har förfallna skulder hos.

Jag får även erbjudanden från företag jag aldrig lånat pengar av men som ägs av koncerner där jag har skulder hos andra dotterbolag.

Helt plötsligt förstår jag budget & skuldrådgivaren på kommunens inställning när han sade "skit i dom, dom får skylla sig själva" när vi diskuterade kreditbolag och banker...
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Väntat 9 veckor nu, inte ett ljud.
På kronofogdens hemsida står det följande:

"Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får besked om att vi har gått vidare med den eller avslagit den 2 månader"
"Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får ett beslut om att du har fått skuldsanering 7,5 månader"

Dom har nyligen ändrat handläggningstiden för inledande/avslag från 3 till 2 månader, så beroende på när man skuldsaneringen inleddes så kan det ta 4,5-5,5 månader innan man får beslutet :(
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Jag kommer ev få omvårdnadsbidrag retroaktivt om ca 9000:-. Avdrag kommer göras för bostadsbidrag för samma tid så totalt blir det ca 4000:- kvar efter skatt.

Jag kommer även ev få fortsättningsvis 1240:- omvårdnadsbidrag före skatt/mån, blir 800:- efter skatt och sänkt bostadsbidrag med 300:- = alltså en ökning på ca 500:-/mån.
Är detta något att ompröva för…?
Har en betalplan på 1200:- och fick beviljad sanering i mitten på september.
Jag fick muntligt besked om att dom inte gjorde om beräkningarna förrän inkomsten ökat med 3-4000:- per månad.
Men om detta var före eller efter skatt och ifall detta gällde mig eller om det var något generellt vet jag inte, men handläggaren ville ändå att jag skulle ringa eller maila och berätta om ändringen.
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Jag har återkallat min ansökan och skickat in en ny (efter råd av handläggaren på KF efter ca 1 års handläggningstid)
Så sedan ett par månader väntar jag nu på att ansökan nr två ska inledas.
Hos UC och andra står det bara att skuldsanering inte är aktuell, det står inte ifall det är jag eller KF som avbrutit den.

Väldigt intressant att det nu börjar droppa in määäängder med erbjudanden om lån och krediter på sms, mail och brev, trots mängder av betalningsanmärkningar och stora skulder hos både KF och inkassobolag.
Jag får även erbjudanden om att höja lån hos företag som har tagit kreditupplysningar efter skuldsaneringen avbröts och som jag har förfallna skulder hos.

Jag får även erbjudanden från företag jag aldrig lånat pengar av men som ägs av koncerner där jag har skulder hos andra dotterbolag.

Helt plötsligt förstår jag budget & skuldrådgivaren på kommunens inställning när han sade "skit i dom, dom får skylla sig själva" när vi diskuterade kreditbolag och banker...
Nu blir jag nyfiken, är du hos KF med dina skulder sedan innan? Eller ansökte du om skuldsanering direkt? Försöker förstå hur de kan erbjuda nya lån
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Nu blir jag nyfiken, är du hos KF med dina skulder sedan innan? Eller ansökte du om skuldsanering direkt? Försöker förstå hur de kan erbjuda nya lån
Jag har inledande sen juni och har godkänt betalplan och väntar på svar, under hela tiden har det ramlat in lån erbjudanden osv även hos dom jag redan har skulder hos , funderar på om det bara följer med ens mobilnr o mailadress
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Nu blir jag nyfiken, är du hos KF med dina skulder sedan innan? Eller ansökte du om skuldsanering direkt? Försöker förstå hur de kan erbjuda nya lån
Det är lite blandat, inget fanns hos KF när jag skickade in min ansökan men sedan dess ligger ungefär hälften där och hälften hos olika inkassobolag som inte hann skicka in skulderna till KF innan saneringen inleddes.
 

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Det är lite blandat, inget fanns hos KF när jag skickade in min ansökan men sedan dess ligger ungefär hälften där och hälften hos olika inkassobolag som inte hann skicka in skulderna till KF innan saneringen inleddes.
Sjukt att man ändå får det, de vet vad de gör
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp